To jest strona archiwalna
   Co to był za portal ?   
Najnowsze informacje
Zapraszamy, promujemy
Reklama
OGŁOSZENIA i REKLAMY (arch.)
Reklama
Reklama
Reklama
InTARnet poleca
Reklama
Reklama
Źródło: inTARnet.pl
  
  Przebudowa układu komunikacyjnego Tarnowa    -   06/8/2008
Trudniejszy przejazd przez miasto
W najbliższych miesiącach kierowcy w Tarnowie, ale nie tylko oni, nie będą mieli łatwego życia. Pod hasłem "Zmieniamy miejskie przestrzenie", które przeczytać możemy na tablicach informacyjnych umieszczonych w czterech newralgicznych punktach największych inwestycji drogowych w centrum, ruszają bowiem prace mające na celu przebudowę i udrożnienie układu komunikacyjnego miasta. W okresie od 2007 roku do 31 lipca 2008 na inwestycje drogowe magistrat wydał 28 milionów złotych; do końca tego roku suma ta ma wzrosnąć jeszcze do 48 milionów. Do tego należałoby jeszcze dodać trwający remont obwodnicy (78 mln zł), z tym, że ta inwestycja jest finansowana akurat ze środków Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.

Ogloszenie

W ubiegłym roku dokonano remontów kapitalnych nawierzchni dróg o łącznej długości 11 km oraz remonty kapitalne 7,2 km chodników. W tym roku, do dnia 31 lipca wyremontowano 6,8 km dróg (i rozstrzygnięto przetargi na kolejne 10 km), natomiast całoroczny plan zakłada ok. 30km. W przypadku chodników do połowy roku wyremontowano 5,5 km (plan – 15 km).
Inwestycje drogowe to także tak potrzebne miastu parkingi – w całym Tarnowie zarejestrowanych jest około 48 tysięcy samochodów, rocznie przybywa ich 2- 3 tysiące. Znacznie wolniej przybywa natomiast parkingów, choć i widać tu tendencję wzrostową – w 2006 roku przybyło 89 miejsc parkingowych, w 2007 – 439, do 31 lipca 2008 – 292, zaś do końca roku ma ich powstać w sumie 592. Równolegle prowadzone są remonty miejsc już istniejących. Na przykład kilka tygodni temu oddano m.in. do użytku nowe miejsca postojowe przy ulicach Mościckiego i Asnyka. Przy Mościckiego powstało łącznie 49 nowych a na Asnyka 10 miejsc parkingowych, a dodatkowo przebudowano fragment chodnika. Ich budowa kosztowała ponad 180 tysięcy złotych.

Niedawno podsumowano kolejny etap remontów miejskich ulic. Różnego rodzaju prace przyprowadzono na Szpitalnej, Kwiatkowskiego, Liściastej, Wiśniowej, Przekątnej, Matki Bożej Fatimskiej, Kwiatowej, Podhalańskiej, Alpejskiej i ulicy Pustaki. Łączny koszt robót – ponad 670 tysięcy złotych. Nowe nawierzchnie asfaltowe położono na całej długości ulic: Przekątna (koszt – 33 tys. zł), Liściasta (53 tys. zł) i Pustaki (26 tys. zł). .
Na ulicy Kwiatkowskiego, w rejonie Mościckiego Centrum Medycznego, powstała zatoka autobusowa.
Kompleksowo wyremontowano także część ulicy Wiśniowej. Na odcinku od Krzyskiej w stronę Kalinowej położona została nowa nawierzchnia asfaltowa. Na ten cel wydano 230 tys. zł, a wykonawcą była firma POLDiM S.A. Obecnie nadal trwają prace drogowe na osiedlu w Krzyżu, nowe nawierzchnie asfaltowe zyskują m.in. ulice Fałata, Solskiego i Bogusławskiego, trwają przygotowania do dawno oczekiwanego remontu nawierzchni przy ulicy Jaracza, jeszcze w tym roku rozpocznie się także remont drugiej części ulicy Modrzejewskiej. Główne roboty wykonuje firma POLDiM S.A

Jak zapewnia prezydent Ryszard Ścigała, w ciągu tygodnia ma być przedłożona magistratowi ostateczna koncepcja projektu nowego układu komunikacyjnego, mającego udrożnić miasto, która poddana będzie jeszcze szerokim społecznym konsultacjom. Wiadomo, że niezbędna jest także budowa nowych szlaków komunikacyjnych; obecnie największe problemy dotyczą ulicy Konarskiego, Narutowicza i Tuchowskiej. Tu poprawę sytuacji można uzyskać jedynie poprzez budowę dodatkowych połączeń z tą ostatnią. Analizy pokazują ponadto, iż budowa węzła autostradowego „Wierzchosławice” spowoduje przekroczenie przepustowości ulic łączących rejony zachodniej części miasta z centrum. Stwierdzono, iż bardzo ważna jest modernizacja ciągu omijającego centrum, przebiegającego ulicami: Witosa, Kwiatkowskiego, Mościckiego, Wyszyńskiego, Elektryczną, Spokojną i Błonie.
Część prac mających udrożnić ruch już została rozpoczęta – celem jest połączenie północnej i południowej części miasta przez Wątok (od Starodąbrowskiej przez Kołłątaja i Mostową do Gumniskiej, a docelowo do Tuchowskiej). Prócz nowego mostu na Wątoku planowana jest także budowa ronda u zbiegu ulic Starodąbrowskiej i Mickiewicza oraz przebudowa skrzyżowania Starodąbrowskiej i Lwowskiej oraz skrzyżowania Mickiewicza z ulicami Bóżnic i Al. MB Fatimskiej; rozpoczęła się rozbiórka stojących w tym rejonie kamienic – Tarnowianie doskonale pamiętają przejście dla pieszych, które na skrzyżowaniu Lwowskiej ze Starodąbrowską kończyło się na ścianie przeznaczonej teraz do rozbiórki kamienicy..
4,5 mln zł (dofinansowanie z ministerstwa infrastruktury) zostanie przeznaczone na remonty tarnowskich ulic w ciągu drogi 973: Niedomickiej, Klikowskiej i Czerwonej; jezdnie zyskają nowe nawierzchnie (łączna długość modernizowanych dróg wynosi tu 3 km), zostanie także przeprowadzony remont chodnika.
Obecnie trwa remont południowej obwodnicy, która w czterech miejscach przecina granice administracyjne Tarnowa. To pierwszy remont tej bardzo ważnej arterii komunikacyjnej po jedenastu latach jej użytkowania. Inwestycja finansowana i realizowana przez GDDKiA zostanie uzupełniona o pewne działania drogowe ze strony Tarnowskiego Zarządu Dróg Miejskich i gminy Miasta Tarnowa. Chodzi o przebudowę zachodniego zjazdu z obwodnicy do miasta od strony ulicy Krakowskiej a także przeprojektowanie i przebudowę ekranów wzdłuż Osiedla Koszyckiego.
Niemała część inwestycji realizowana jest także na poszczególnych osiedlach (przede wszystkim wspomniane wcześniej remonty dróg osiedlowych czy chodników itp.).

Choć prowadzone prace mają zapewnić naszemu miastu większą przejezdność i zmniejszyć uliczne korki, to jednak przez okres prowadzonych prac kierowcy z pewnością nie będą zadowoleni. Szczególnie remonty przy ulicy Starodąbrowskiej i Mickiewicza spowodują zapewne w centrum miasta spore zamieszanie. Dyrektora TZDM zapytaliśmy, jak duże będzie opóźnienie prac drogowych na odcinku ulicy Starodąbrowskiej, od Mickiewicza do Lwowskiej i dalej do Kołłątaja, bowiem zgodnie z pierwotnym planem do końca czerwca miało się rozpocząć wyburzanie wspomnianych wcześniej kamienic, tymczasem dopiero co ruszyły prace rozbiórkowe, które w zasadzie można nazwać „przygotowawczymi”. Czy wobec tego nadal możliwe jest zakończenie prac na rondem i udrożnienie ul. Starodąbrowskiej do końca roku? Jak stwierdza Stanisław Pyzdek, rzeczywiście zaistniało niewielkie opóźnienie, ale o ile na przeszkodzie nie staną warunki atmosferyczne, to skrzyżowanie to zostanie udrożnione jeszcze w tym roku. :
Posłuchaj całej wczorajszej odpowiedzi dyrektora TZDM :


Posłuchaj też zapowiedzi remontu w centrum miasta (archiwalna wypowiedź dyr. Pyzdka z 30 maja br.) :


Pewne wątpliwości i obawy mieszkańców Krzyża dotyczą ulicy Modrzejewskiej, która wobec rozpoczynanego remontu ulicy Jaracza stanie się niebawem główną drogą komunikacyjną osiedla Krzyż, łączącą ul. Nowodąbrowską i Krzyską. Ulica Modrzejewskiej pozbawiona jest poboczy, a przecież już wkrótce, we wrześniu, przy wzmożonym ruchu samochodów przemierzać ją będą idące do szkoły dzieci. Wobec tego zapytaliśmy dyrektora TZDM Stanisława Pyzdka, czy w planie znajduje się budowa chodników wzdłuż tej ulicy.
Posłuchaj odpowiedzi na to pytanie: :


(MP, PD)
Sonda inTARnetowa
 
A to czytałeś ?

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Unknown MySQL server host 'mysql5-3.premium' (1) in /home/intarnet/www/www1.atlas.okay.pl/poll/include/class_mysql.php on line 32
Connection Error
MySQL Error : Connection Error
Error Number: 0 
Date        : Sat, December 21, 2024 13:02:40
IP          : 13.58.71.140
Browser     : Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)
Referer     : 
PHP Version : 4.4.9
OS          : Linux
Server      : Apache
Server Name : intarnet.pl
Script Name : /www1.atlas.okay.pl/index_full.html